Wat versta ik onder gezondheid?

 

Bij gezondheid denk ik aan een gezond en gebalanceerde levensstijl. Dit houdt in mijn ogen in dat je jezelf bewust bent van wat je eet en hoe je leeft.

Door dagelijks gezonde voeding te eten voedt je je lichaam met allerlei belangrijke voedingsstoffen waarop het zichzelf kan bouwen en herstellen, maar ik vind ook dat gezonde voeding door middel van groene smoothies(superfood hypes), veel groentes en fruit niet het enige is dat je gezond houdt.

Gezondheid heeft ook te maken met hoe jij zelf naar de wereld kijkt en hoe je dingen aanpakt. Ik ben van mening dat als je als een stresskip en pessimist door het leven gaat je sneller vatbaar bent voor chronische ziektes doordat stress je lichaam van binnen heel erg aantast. Ik denk dat de combinatie van een gezond en gevarrieerde levenstijl gemixt met een positieve kijk op het leven je gezondheid kan bevoordelijken. Zo merkte ik dat toen ik op vakantie was in Indonesië de mensen daar helemaal niet gestresst zijn. Ze leven van dag tot dag en zien wel wat er op hun pad komt. Toen ik weer thuis was merkte ik dat de mensen in Nederland veel gestresster reageren op bepaalde dingen. We ‘’moeten’’ van alles en staan daardoor vaak onder druk. Ook vind ik in vergelijking met een land als Indonesië dat wij veel te verwend zijn en vinden al snel alles vanzelfsprekend. Als je niet goed met alle stress om kan gaan dan zou ik zelf een stapje terug nemen om eerst tot mezelf te komen. Ik vind het belangrijk dat ik geniet van dag tot dag. Dit probeer ik dan ook toe te passen. De stress van school hoort erbij maar ook daar zul je een balans in zien te vinden. Het ligt helemaal aan jezelf hoe je jouw kwaliteit van leven invult.

Plaats een reactie