schermafbeelding-2015-02-04-om-10-31-22-e1423401656493

Coolhunt 1: BLK. Water
Dit mysterieuze drankje past bij de materiële wellbeing en emotionele wellbeing.
Dit zwarte gezonde drankje brengt allemaal vraagtekens met zich mee bij de consument. Wat is het, hoe kan het gezond zijn, waarom is het zwart? Doordat het geen alledaags product is raakt de consument (vooral foodies) er in geïnteresseerd en gaan hiermee experimenteren. Ook geeft het de consument voldoening en status doordat het er apart uitziet en ook nog eens ”super healthy” is.

Coolhunt 2:  Food Waste Score
De Food Waste Score vind ik passen bij de Ontwikkeling en activiteiten + Emotionele wellbeing + Fysieke wellbeing.
De consument heeft door de Food Waste Score zelf de keuze en controle in wat hij of zij aanschaft (en hoeveel). Door de informatie  van de score blijft de consument ook tevreden doordat hij of zij zelf kan bepalen welk stuk groente of fruit etc. wilt aanschaffen. Het is fijn om te weten hoelang een product houdbaar en niet al na 2 dagen beschimmelt in je koelkast ligt.  Dit heeft ook weer een beetje te maken met persoonlijke veiligheid. Kan ik dit product nog wel eten?

Coolhunt 3:   No No List Panera Bread
Deze coolhunt vind ik passen bij de sociale wellbeing, fysieke wellbeing en emotionele wellbeing.
Dit bedrijf steunt de consument om gezond en bewust te eten. De consument weet precies wat hij of zij binnenkrijgt. Op deze manier kun je zelf erg goed op je gezondheid letten en kijken hoeveel voedingsstoffen er in je product zitten. De consument krijgt hierbij dus ook een stukje respect doordat er rekening wordt gehouden met de groeiende opkomst van gezonde voeding.

Coolhunt 4:   Impossible Foods
Impossible Foods past bij de materiële wellbeing, emotionele wellbeing en bij ontwikkeling,activiteiten.
Voor de ”foodies en fitgirls” onder ons is deze innovatieve hamburger een goed initiatief. Een hamburger die eruit ziet als een hamburger maar dan gezond?!   Ook heeft impossible foods respect voor niet alleen de burger maar ook voor de veganisten en vegatariërs. Dit zorgt ook weer voor een stukje voldoening en vertrouwen. Door deze ontwikkelingen (GMO) hebben de consumenten wat meer controle over hun voedingspatroon en kunnen óók net zoals de rest een hamburger mee eten die er niet plantachtig (broccoli/spinazie) uitziet.

Coolhunt 5:   Sans Vacuum Bottle
De Sans Vacuum Bottle past bij fysieke wellbeing en materiële wellbeing.
Door het gebruik van vacuum blijven je vers gemaakte smoothies langer goed en behoud beter zijn voedingsstoffen wat weer ten goede komt voor de consument. Het is een hippe food gadget dat denk ik menig smoothie liefhebber zou willen aanschaffen voor onderweg.